צעירים על ההגה - סכנה מוכחת

האונה הקדמית במוח, האחראית על על תכנון, ארגון, וצפייה מראש של תוצאות פעולה של אדם מסויים אינה מפותחת מספיק עד גיל 25; נהגים צעירים נטו לקבל החלטות מסוכנות הרבה יותר אם חבריהם נכחו ברכב

נהגים צעירים בני עשרה לעיתים קרובות 'לוקחיםצ'אנס' כשהם מאחורי ההגה, ואלו הקוראים לחוקים קשוחים יותר לגבי הרשיונות של בניהעשרה טוענים כעת כי מידע עדכני יוכל גם להסביר מדוע.

מדענים החוקרים אתהמוח אומרים כי האזור שמתפתח אחרון - האונה הקדמית - כפי הנראה אינה מפותחת עד שאדםמגיע לגיל 25 או למעלה מזה. האונות הקדמיות הן סוג של מרכז מנהלתי של המוח - אותוחלק במוח האחראי על תכנון, ארגון, וצפייה מראש של תוצאות פעולה של אדםמסויים.

המחקר צוטט על-ידי המחוקקים במדינת וירג'יניה, ה'דוחפים' לחוקשיאסור שימוש בטלפונים סלולריים על-ידי נהגים בני נוער. חוק דומה נמצא בדיוניםבמרילנד, יחד עם הצעת חוק להגביל את מספר הנוסעים שיכולים לנסוע עם נהג בגילהעשרה.

במחקר ציינו החוקרים כי בני נוער לוקחים סיכונים גבוהים ביותר בגללשבחלק מהמקרים המוח אינו יודע לקבל החלטות טובות יותר. יחד עם זאת, הם מדגישים כייש צורך במחקרים נוספים כדי להוכיח מה קורה במוחם של בני נוער המשפיע באופן ישיר עלהתנהגותם.

באוניברסיטת טמפל שבפילדלפיה גילו חוקרים כי נהגים צעירים נטולקבל החלטות מסוכנות הרבה יותר אם חבריהם נכחו ברכב. עבור נהגים בגיל העשרה הסיכוןשל תאונה מכפיל עצמו אפילו רק עם נוסע נוסף אחד ברכב.

טיפים לנהיגה בטוחהלבני נוער
כדי לצמצם את הסיכוי לתאונה מומחים ממליצים להורים לשוחח עםבני הנוער בעודם נוסעים יחד, להשקיע יותר בחינוך 'הנהג שמאחורי ההגה', לפגוש אתהחברים הנוסעים עימו, לבחור מכונית בטוחה, ולנסוע איתו מעת לעת.

מענייןלציין כי בני הנוער לא לקחו יותר סיכונים כשהיו לבדם. התנהגות זו נצפתה בעיקר כאשרהיו יחד עם בני נוער אחרים - סיבה נוספת לכך שמחוקקים ב-13 מדינות כיום מנסיםלהגביל את כל אותם גורמים המסיחים את הדעת ומובילים לנהיגה לא בטוחה של בנינוער.
חדשות
ברוכים הבאים
ברוכים הבאים לאתר הבית של שמוליק שפירא - מורה לנהיגה בשרון. בכל שאלה או בקשה אנא צרו איתי קשר בטלפון: 0505-263474


אינטרטק - בניית אתרים